انواع روش های پاکسازی پوست صورت
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


همه چیز در مورد پاکسازی پوست و بافت آن است

پاکسازی پوست یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های پوست برای زنان و مردان است که توسط متخصصان پزشکی، متخصصان سلامت پوست و مو، تأثیرگذاران زیبایی و هنرمندان آرایش بسیار توصیه می‌شود. اما باید بدانید که چگونه روش های نظافت صحیح و اصولی را انجام دهید و از چه راه هایی می توان آن را به درستی انجام داد.

پاکسازی پوست یعنی چه؟

پاکسازی یک اصطلاح کلی و کلی برای توصیف ترکیبی از روش های مراقبت از پوست است که شامل سه هدف است. هر کدام از این اهداف فواید خاص و متفاوتی برای پوست دارند.

حذف سلول های مرده

خاک و چربی را تمیز کنید

با مرطوب کردن، تغذیه و بهبود گردش خون به پوست کمک می کند

حذف سلول های مرده

سطح پوست یا اپیدرم از لایه شاخی و سلول های مرده تشکیل شده است. این سلول ها در سطحی ترین و بالاترین سطح اپیدرم یافت می شوند. سلول های قرنیه وظیفه محافظت از پوست بدن را بر عهده دارند که گفته می شود اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی و بیماری زا است. بدن هر 30 روز یک بار لایه شاخی را جایگزین می کند. گاهی اوقات این سلول های مرده پوست روی سطح پوست جمع می شوند. لایه برداری یا لایه برداری این سلول های مرده، به طور خاص، این سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند و به شما کمک می کند پوستی شاداب تر و درخشان تر داشته باشید.

یکی از مشکلات لایه برداری این است که اگر به درستی انجام نشود، پوست شما ملتهب می شود. به عنوان مثال در گذشته برخی افراد پوست صورت خود را با بطری های آب می مالیدند. بعد از اینکه صورتشان با گل پوشانده شد، احساس پاکی زیادی می کردند. اگر این قرمزی پوست تنها نشانه التهاب باشد. هرچه صورت شما بیشتر در معرض این نوع پاکسازی قرار گیرد، پوست شما سریعتر پیر می شود و به مرور زمان چین و چروک های عمیق تری روی پوست شما ظاهر می شود.

خاک و چربی را پاک کنید

چربی خاصی روی پوست قرار دارد و وظیفه آن حفظ رطوبت پوست است. این چربی همچنین دارای اثر ضد میکروبی است. اما در برخی افراد این چربی به طور کامل منافذ پوست را می بندد و باعث ایجاد جوش و آکنه می شود. حذف چربی اضافی پوست را کنترل می کند و همچنین آلودگی ها و آلودگی هایی که روزانه روی پوست می نشیند را پاک می کند.

بزرگترین مشکل محصولات مراقبت از پوست که در از بین بردن چربی نقش دارند، استفاده بیش از حد از آن توسط مصرف کنندگان است. همین موضوع باعث از بین رفتن اسانس های موجود در پوست می شود. استفاده بیش از حد از اسکراب ها و لایه بردارها نه تنها به پوست شما کمک می کند، بلکه به آن آسیب می رساند.

با تحریک، تغذیه و بهبود گردش خون به پوست کمک می کند

روش‌های پاک‌سازی خاصی که شامل ضدعفونی کردن و ماساژ صورت می‌شود، می‌تواند به خونرسانی پوست کمک زیادی کند. ماساژ همچنین می تواند عوامل ضد التهابی و ضد پیری را در پوست آزاد کند. حتی ماساژ پوست سر از ریزش بیش از حد مو جلوگیری می کند. استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوصی که در روش‌های پاک‌سازی استفاده می‌شود، پوست را مرطوب، ویتامین و تغذیه می‌کند. این محصولات نقش مهمی در بهبود بافت، رنگ و حتی قوام پوست دارند.

شناخت انواع پوست:

پوست های چرب: براق، چرب و مستعد آکنه و دارای منافذ ضخیم و باز هستند.

پوست خشک: شفاف با منافذ ریز، در سطح پوست احساس تنفس می کند، جای زخم و لک را نشان می دهد.

پوست های خشک و حساس: تمام ویژگی های پوست خشک را دارند اما به آن واکنش نشان می دهند و سریع ملتهب می شوند.

پوست مختلط: ناحیه T صورت (گونه های چرب و چانه) و ناحیه U صورت (لب ها، زیر چشم ها) احساس خشکی می کنند و پوست احساس کشیدگی می کند.

ما تمام روش های پاکسازی پوست را ارائه می دهیم

روش های مختلفی برای پاکسازی پوست از جمله روش های بالینی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و همچنین روش های خانگی و سالن زیبایی وجود دارد.

روش های بالینی پاکسازی پوست

این روش یکی از اثبات شده ترین روش هایی است که متخصصان و پزشکان از آن استفاده می کنند و به ترمیم پوست نیز کمک می کند.

پوست صورت

روش صورت عمدتاً برای تغذیه پوست و مقاصد درمانی استفاده می شود که شامل اقدامات مختلفی مانند ماساژ صورت، پاکسازی، لایه برداری، بخور و رفع ضایعات پوستی است. درمان صورت و گردن به عنوان محبوب ترین و موثرترین روش پاکسازی بالینی در جهان شناخته شده است.

لایه برداری پوست با لیزر

پاکسازی پوست با لیزر درمانی پیشرونده است. به همین دلیل، زخم های کوچک و عود کننده روی پوست ایجاد می شود. این آسیب‌ها باعث تحریک پوست و ایجاد سلول‌های جدید می‌شود که باعث از بین رفتن لکه‌های آکنه، لکه‌های پیری، چین و چروک و خطوط ریز روی صورت می‌شود. تمیز کردن لیزر همچنین منافذ بزرگ شده و بافت پوست را کوچک می کند.

حذف پوست با لیزر با کمک روش های مختلف مانند نور درمانی (LED تراپی) و روش های دیگر می تواند گزینه مناسبی برای درمان پوست شما باشد.

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

پاکسازی پوست با مدرم ابریژن یکی دیگر از روش های بالینی کم تهاجمی است که سلول های مرده و ناخالصی های پوست را با برداشتن لایه بالایی پوست به طور کامل از بین می برد. در نتیجه با استفاده از این روش پوستی شاداب و جوان به خود می دهید. حرکت سلولی، افزایش الاستین و بهبود تولید کلاژن از ویژگی های روش میکرودرم ابریژن است.

با میکرونیدلینگ پوست را تمیز کنید

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش های پاکسازی پوست می باشد که تاثیر بسزایی در درمان و رفع اسکار و جوش های سرسیاه دارد، این روش روشی غیر تهاجمی محسوب می شود که هدف آن جوان سازی و تغذیه پوست است.

در میکرونیدلینگ، متخصص یا اپراتور از وسیله ای با سوزن کوچک استفاده می کند که بستری برای تزریق سرم و محصولات مراقبتی ویژه ایجاد می کند و با اعمال فشار خاصی سوراخ هایی با عمق مشخص بر روی سطح پوست ایجاد می کند.

به طور کلی، میکرونیدلینگ به بهبود موارد زیر کمک می کند:

دانه

لکه های پیری یا اسکار روی پوست

منافذ پوست باز و گشاد می شوند

اسکار

عدم خاصیت ارتجاعی پوست

چین و چروک و خطوط پوست

آسیب خورشید

روش های پاکسازی پوست آرایشگاهی.

پاکسازی پوست صورت در چند سال اخیر در سالن های زیبایی رواج پیدا کرده است و با وجود هزینه کم و نبود تجهیزات خاص تاثیر خوب و قابل قبولی دارد. نظافت در آرایشگاه ها با ماسک، عطر و کرم های مخصوص لایه بردار انجام می شود. نتیجه روش آرایشگری طراوت و طراوت را برای چند هفته به پوست می بخشد.

مزیت نظافت آرایشگاه این است که آرامش بخش و لذت بخش است. از دیگر مزایای این روش افزایش گردش خون و تحریک کلاژن سازی و تشکیل سلول های جدید و یکنواختی رنگ پوست است. با این حال، این روش با یک کلینیک پاکسازی تکمیل می شود که می تواند پاکسازی عمیق پوست را برای شما فراهم کند.

نمونه هایی از خدمات بسته بندی زیبایی:

ماساژ: گردش خون را بهبود می بخشد، آرام می کند و از روند پیری پوست جلوگیری می کند

بخورید: هیدراته کنید و گردش خون را بهبود ببخشید

لایه برداری یا حذف سلول های مرده: با استفاده از لایه بردار، لایه بردار شیمیایی یا ابزارهایی مانند درمارولر.

پاکسازی پوست از آلودگی و چربی اضافی با استفاده از انواع شوینده ها و محصولات پاک کننده

ماسکی برای پاکسازی، آبرسانی و ویتامینه کردن پوست

از کرم ها و لوسیون های مفید برای آبرسانی و تغذیه پوست استفاده کنید

 

برای تمیز کردن پوست چرب چه کنیم؟

تولید چربی یکی از بارزترین ویژگی های پوست صورت است و همین روغن در پوست برخی افراد نیز یافت می شود. به دلیل این مشکل، پوست صورت افراد بسیار متفاوت است. برای اینکه چربی پوست خود را کنترل کنید، باید از مراقبت های ویژه برای نوع پوست خود استفاده کنید. برای کنترل چربی شکم می توانید این کار را به طور منظم هر 40 روز انجام دهید.

پوست های چرب کاملا مستعد آکنه و جوش های سرسیاه هستند و در حین پاکسازی نیاز به مراقبت و نگهداری حرفه ای، لایه برداری اولیه و غیره دارند.

چه کسانی به پاکسازی صورت نیاز دارند؟

افرادی که خطوط ریز زیادی در اطراف چشم و دهان دارند، افراد دارای پوست خشک، افراد دارای پوست تیره و افرادی که در معرض آلودگی های شیمیایی قرار دارند باید به طور مرتب پوست خود را تمیز کنند.

برای تمیز کردن صورت از چه وسیله ای استفاده می شود؟

از تجهیزات میکرونیدلینگ، تجهیزات میکرودرم ابریژن و درمان های صورت در کلینیک های زیبایی تخصصی و معتبر استفاده می شود.

مراجعه به ادامه مطلب: آموزشگاه فیشیال پوست در تهران فاطمه حبشی





:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: